Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Rozumiem

Czwartek, 25/04/2024

Portal dzielnic: Orunia Dolna, Orunia Górna, Lipce, Św. Wojciech, Olszynka, Ujeścisko

menu menu menu menu menu

REKLAMA

Monitoring systemów alarmowych cz. 1

 0 dodane: 14:22, 20/01/14

tagi:

Witam Państwa

Zgodnie z zapowiedzią z poprzedniego, sondażowego blogu przedstawiam Państwu opis pierwszego produktu z segmentu usług ochrony jest to tzw. "monitoring".

Co się kryje, pod znanym większości określeniem "monitoring alarmu"?

1) Jest to odbieranie przez centrum monitorowania alarmów (CMA) firmy ochrony, sygnałów wysyłanych z      zainstalowanego w mieszkaniu, domu, sklepie itp. systemu alarmowego i w zależności od typu systemu alarmowego  odbiór następujących informacji:

- alarm włamaniowy z dokładną lokalizacją miejsca wtargnięcia i przemieszczania się intruza,

- alarm napadowy,

- alarm medyczny,

- alarm pożarowy,

- sabotaż elementów systemu alarmowego i alarmy techniczne (brak zasilania, awaria akumulatora itp.,

- załączanie/wyłączanie systemu alarmowego z identyfikacją osoby załączającej/wyłączającej system alarmowy,

- automatyczne sygnalizowanie braku załączenia systemu o ustalonej godzinie, lub wyłączeniu systemu w nieodpowiednim czasie

- rejestracja wszystkich zdarzeń w pamięci komputera, łącznie z czasem reakcji operatora Komputerowego Centrum Monitoringu,

2) W sytuacji otrzymania sygnału alarmowego, natychmiastowe powiadomienie przez operatora CMA, grupy  interwencyjnej obsługującej dany rejon działania.

3) Weryfikacja przez pracowników grupy interwencyjnej, stanu obiektu z którego „przyszedł” sygnał alarmu (drzwi,    okna, kraty itp)

4) W przypadku stwierdzonego naruszenia, powiadomienie klienta i zabezpieczenie obiektu do czasu przybycia klienta  lub upoważnionej osoby.

W jaki sposób przekazywane są sygnały z systemu alarmowego (centrali alarmowej) do centrum monitorowania alarmów?

1) Podstawowym łączem które pozwala na przekaz 100% informacji generowanych przez system alarmowy jest tzw.  łącze komutowane czyli mówiąc językiem potocznym "zwykła" linia telefoniczna - przyłączenie linii telefonicznej do  centrali alarmowej nie ogranicza jej funkcji (rozmowy telefoniczne, dostęp do internetu).

2) Następnym łączem, coraz powszechniej stosowanym jest łącze GSM - tzw. moduł GSM/GPRS z kartą SIM (taką  samą jak  w telefonie komórkowym) który przyłącza się do centrali alarmowej i poprzez SMS lub GPRS następuje "przesył" sygnałów  - łącze to w sytuacji przekazywania sygnałów przez moduł który ma ograniczoną liczbę wejść nie  jest w stanie przekazać 100% informacji, które  generuje system alarmowy ale na pewno przekaże podstawowe  sygnały czyli alarmy (szczegóły celowo nie  prezentuję)

3) Kolejnym łączem jest łącze radiowe - stosowane przez małą liczbę firm ochrony z uwagi na wysokie koszty    wdrożenia (uzyskanie pozwolenia, wysoki koszt nadajników, ograniczenie zasięgu itp) - łącze to pozwala również jak  łącze komutowane na przekaz 100% informacji pod warunkiem iż firma nie "oszczędzała" na modułach.

4) Najnowszym łączem jest łącze Ethernet - wymaga ono zainstalowania w centrali alarmowej karty ETHM - obecnie  mała liczba central obsługuje to łącze ale często stosowana centrala INTEGRA obsługuje - przekaz 100% informacji  generowanych przez system alarmowy.

Dla ułatwienia Państwu ewentualnego wyboru w chwili obecnej, najczęściej stosowany jest dualny system przekazu, czyli linia telefoniczna i dodatkowo moduł GSM. Powoduje to iż w przypadku awarii linii telefonicznej (lub jej "zerwania") pozostaje drugi tor transmisji - no i odwrotnie).

Jakie procedury realizuje operator centrum monitorowania alarmów?

1) W sytuacji odebrania alarmu sygnalizujacego włamanie do obiektu:

- wysyła do obiektu grupę interwencyjna obsługujaca dany rejon przekazujac informacje o miejscu włamania,

- powiadamia o odebranym sygnale użytkownika/własciciela obiektu,

- w sytuacji potwierdzenie przez użytkownika/własciciela alarmu fałszywego odwołuje grupę interwencyjną,

- jeżeli grupa interwencyjna stwierdzi, iż do obiektu nastapiło włamanie, kontaktuje sie z uzytkownikiem/włascicielem   informując go o tym fakcie i jeżeli zajdzie taka konieczność, wydaje dyspozycję grupie interwencyjnej objecia    obiektu  ochroną stacjonarną - doraźną, do czasu przybycia uzytkownika.

2) W sytuacji odebrania alarmu sabotażu systemu alarmowego:

- powiadamia o odebranym sygnale użytkownika/własciciela obiektu, informując jaki element uległ sabotażowi.

3) W sytuacji odebrania alarmu napadu:

- wysyła do obiektu grupę interwencyjna obsługujaca dany rejon działania,

- wykonuje procedurę uzgodniona z klientem

cdn

+ Dodaj komentarz (-) Anuluj

Komentarze (2)

Uwaga! Jeśli chcesz aby przy komentarzu pojawiła się nazwa użytkownika musisz być zalogowany. Jeśli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się.

Proszę odczytaj kod potwierdzający z obrazka i wpisz w pole poniżej. Wielkość liter nie ma znaczenia. Jeśli masz problem z odczytaniem kodu, wczytaj nny obrazek

awatar

gosc

79.187.240.*

13:18, 27/02/14

To że "gosc" nie rozumiesz tekstu nie świadczy o tym, iż jest to "bełkot marketingowy" tylko świadczy to o tym że nie rozumiesz podstawowych zasad i pojęć tego segmentu usług ochrony. Co to są te "wszelkie ...wiecej

zgloś naruszenie
awatar

gosc

31.61.140.*

07:32, 19/02/14

Słabe to. To jest jakaś kalka z wewnętrznego regulaminu firmy czy coś podobnego. Taki trochę marketingowy bełkot. Jeśli miało to być sensowne to musiało by też mówić o wszelkich minutach. Czyli długie ...wiecej

zgloś naruszenie

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnie ogłoszenia

• Wiecej ogłoszeń