Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Regulaminie.

Rozumiem

Czwartek, 28/03/2024

Portal dzielnic: Orunia Dolna, Orunia Górna, Lipce, Św. Wojciech, Olszynka, Ujeścisko

menu menu menu menu menu

REKLAMA

Kolej przyspiesza...powoli

 1 dodane: 16:18, 10/03/11

tagi:

Wiemy już kto i za ile będzie przebudowywał na Oruni przystanek kolejowy, modernizował tutejsze przejazdy i budował podziemne przejścia. Nie znamy jeszcze dokładnych terminów prac. Pewne jest, że pierwsze roboty rozpoczną się najwcześniej w czerwcu.

Kolej przyspiesza...powoli
Kolej przyspiesza...powoli
Fot. arch. PKP Polskie Linie Kolejowe

Fotografia 1 z 1

W ramach modernizacji trasy kolejowej E65 Gdynia-Warszawa-Wiedeń-Rijeka przebudowywana będzie również oruńska infrastruktura. Zostaną wybudowane cztery przejścia podziemne (przy ulicy Junackiej, Bocznej, Ukośnej i Rejtana). Modernizowane będą także przejazdy kolejowe przy ulicy Sandomierskiej i Dworcowej.

Na dwóch odcinkach pojawią się ekrany akustyczne. Z obu stron torów  – od nowowybudowanego przejścia podziemnego przy ulicy Junackiej do przejazdu na ulicy Dworcowej. Ekran pojawi się też od strony ulicy Przy Torze – na odcinku od skrzyżowania z ulicą Głuchą do przejazdu kolejowego przy ulicy Sandomierskiej.

Zmian doczekają się oba perony oruńskiego dworca. Pojawią się nowe wiaty, gabloty, ławki i kosze na śmieci. Perony będą oświetlone i podniesione na wysokość 76 cm (licząc od poziomu szyn). Przy ulicy Dworcowej istniejący budynek kasy zostanie przebudowany na strażnicę przejazdową.

Kilka dni temu wyłoniono wykonawcę, który będzie odpowiedzialny za odcinek robót od Pruszcza do Gdańska Oliwy. Jest to konsorcjum firm: trzy z Poznania (Torpol, Seroco i Zakład Robót Komunikacyjnych – Dom) oraz jedna z Zawiercia (Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor). Koszt wszystkich prac oszacowano na 589 mln złotych brutto.

Prace będą odbywać się etapami.
- Wykonawca będzie mógł przystąpić do robót na odcinku od Lipiec do Gdańska Głównego już 1 czerwca. Wtedy też zostanie zamknięty jeden tor. Ruch pociągów będzie odbywał się wahadłowo – informuje Ireneusz Krzywicki, kierownik kontraktu LCS Gdańsk.

Nie ma jeszcze informacji, kiedy dokładnie i w których miejscach zobaczymy robotników na Oruni. Póki co znamy tylko ramy czasowe całej inwestycji.
- Wykonanie całego kontraktu, a więc mówimy tu o zmianach na odcinku od Pruszcza do Gdańska Oliwy, ma potrwać 36 miesięcy. Kolejność wykonywania obiektów na odcinku Lipce – Gdańsk Główny zostanie określona przez wykonawcę w szczegółowym harmonogramie prac. Ten będzie już gotowy pod koniec marca – dodaje Krzywicki.

Po modernizacji całego odcinka pociągi (jadąc od strony Pruszcza) będą rozwijać (do przejazdu na Dworcowej) prędkość do 160 km/h. Od tego miejsca do opływu Motławy – 140 km/h i dalej do Gdańska  - 100 km/h. Obecnie maksymalna prędkość waha się do 100 km/h, a bliżej Gdańska jest to 60 km/h.

Wiemy już ile w całym projekcie kosztować będą oruńskie inwestycje – poniższe sumy pokazują wartości netto. Modernizacja przejazdów kolejowych: ulica Sandomierska – 800 tys. zł, ulica Dworcowa – 1.15 mln zł.
Przebudowa obu peronów – około 2 mln zł., budowa przejść podziemnych: ulica Boczna – 2.6 mln zł., ulica Ukośna – 2.6 mln zł., ulica Rejtana – 1.95 mln zł., ulica Junacka – 1.7 mln zł. Budowa wszystkich ekranów akustycznych – 4.2 mln. zł.

Galeria artykułu

Kolej przyspiesza...powoli

Kolej...

+ Dodaj komentarz (-) Anuluj

Komentarze (11)

Uwaga! Jeśli chcesz aby przy komentarzu pojawiła się nazwa użytkownika musisz być zalogowany. Jeśli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się.

Proszę odczytaj kod potwierdzający z obrazka i wpisz w pole poniżej. Wielkość liter nie ma znaczenia. Jeśli masz problem z odczytaniem kodu, wczytaj nny obrazek

awatar

gosc

89.69.108.*

16:35, 08/01/12

84.38.19.* Popieram cie gosciu, nam wszystkim ogranicza sie przejscie przez torowisko i do swiata...zamiast ulatwiac zycie to ciagle czyms nam utrudniaja i zamiast polepszac to patrza co by tu jeszcze ...wiecej

zgloś naruszenie
awatar

gosc

83.25.83.*

09:07, 02/11/11

dokładnie! Jak już robią, to mogliby wyrzeźbić trochę szerszy przejazd zeby się samochód zmieścił. Ale przecież po co? To byłoby coś co ułatwiłoby życie mieszkańcom, a przecież to jest niedopuszczalne. Kiedyś ...wiecej

zgloś naruszenie
awatar

gosc

84.38.19.*

08:21, 02/11/11

my mieszkańcy ul.Żuławskiej,Zawiajskiej,Lipce,Niegowskiej itd. Chcemy na ukośnej przejazdu dla samochodów albo jakiegoś wiaduktu w pobliżu naszych domów a nie jakiegoś przejścia podziemnego przez które nie ...wiecej

zgloś naruszenie
awatar

gosc

217.247.89.*

15:13, 19/04/11

bedzie pieknie z peronami.Zycze sobie zeby to przezyc.!

zgloś naruszenie
awatar

gosc

83.25.91.*

15:26, 26/03/11

w koncu cos sie ruszy:) i bedzie bezpieczniej

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.77.71.*

19:36, 19/03/11

wreszcie nam odbudują peron !!! z powazaniem LSO

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.74.253.*

18:26, 13/03/11

Ja stawiam że zrobią to za parę lat........wszystkie inwestycję dla Gdańska zostały wstrzymane do czasu budowy stadionu na Euro 2012 ....

zgloś naruszenie
awatar

gosc

62.61.53.*

10:39, 11/03/11

Pewnie na Ukośnej muszą ryć przez skały pobliskiego wulkanu a na Junackiej jest gleba.

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.73.51.*

09:08, 11/03/11

Przejście podziemne przy Ukośnej 2,6 mln, a przy Junackiej 1,7- to spora różnica. Hmmm.. Ciekawe, czemu aż taka duża?

zgloś naruszenie
awatar

gosc

213.158.216.*

09:03, 11/03/11

A ja słyszałem że to już ma być za miesiąc czy za 2 miesiące bo na Sandomierskiej już się szykują kamienie są, piach

zgloś naruszenie
awatar

gosc

89.74.253.*

01:47, 11/03/11

Bez żadnych podtekstów ;) Ale cieszy mnie budowa "prawie" nowego peronu. ;)

zgloś naruszenie

REKLAMA

REKLAMA