Rozpoczyna się kolejny etap prac przy budowie nowej linii tramwajowej Chełm Nowa Łódzka i ulicy Nowej Łódzkiej. W okolicy szykują się zmiany w organizacji ruchu, modyfikacje tras i rozkładów jazdy autobusów, a także… przerwy w dostawie ciepłej wody. Cała inwestycja może zakończyć się nawet o kilka miesięcy wcześniej niż planowano.
7 czerwca: zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy na fragmencie ulicy Warszawskiej (na wysokości skrzyżowania z Łostowicką do wjazdu na stację paliw Statoil). Ruch odbywał się będzie od ulicy Łostowickiej w stronę stacji paliw.
Zalecane są objazdy ulicami: Warszawska-Jabłoniowa- Al. Armii Krajowej lub Łódzka-Wilanowska – Łostowicka-Armii Krajowej.
7 czerwca: Ulica Wilanowska staje się ulicą jednokierunkowa na odcinku od skrzyżowania z ulica Łódzką do skrzyżowania z ulicą Nieborowską. W rejonie skrzyżowania Łostowicka/Wilanowska/Warszawska ruch będzie odbywał się po nawietrzni tymczasowej z płyt betonowych. Prace potrwają do końca sierpnia.
Powyższe dane pochodzą od przedstawicieli Gdańskich Inwestycji Komunalnych, miejskiej spółki, która nadzoruje budowę linii tramwajowej Chełm Nowa Łódzka i ulicy Nowej Łódzkiej.
Bez ciepłej wody
To jednak nie wszystkie utrudnienia, które czekają w najbliższym czasie okolicznych mieszkańców. Od 6 czerwca nastąpi przerwa w dostawie ciepłej wody. Potrwa ona do 11 czerwca, do godzin popołudniowych. Listę adresów, które już niedługo zostaną pozbawione ciepłej wody, znaleźć można tutaj.
Przebudowywany będzie fragment ciepłociągu.
- Nasza sieć jest w dobrym stanie, ale przebudowa była konieczna w związku z inwestycją GIK – tłumaczy Arkadiusz Bruliński, rzecznik Gdańskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej.
Koszty przebudowy ciepłociągu, które oszacowano na około 3 miliony złotych, pokrywa GIK.
Przedstawiciele GPEC-u zapewniają, że tego lata w opisywanej tu okolicy nie będzie już więcej przerw w dostawie ciepłej wody.
Tramwaj będzie szybciej?
Według planistów, budowa linii tramwajowej Chełm Nowa Łódzka i ulicy Nowej Łódzkiej ma zakończyć się w maju 2012. Z nieoficjalnych informacji wynika, że firma MTM (wykonująca tu wszystkie prace) chce jeszcze w tym roku zakończyć większość robót. W najbardziej optymistycznej wersji, tramwaj na ulice Świętokrzyską mógłby kursować już za kilka miesięcy.
Obecne zaawansowanie robót:
- przebudowa sieci ciepłowniczych i sanitarnych - 75%
- wodociągu – 75%
- teletechniki - 70%
- roboty drogowe : ziemne i wzmocnienie podłoża - 80%
- roboty nawierzchniowe około - 30%
Całkowite zaawansowanie budowy po około 7 miesiącach - 40%
W ramach tej inwestycji zostanie wykonana:
- rozbudowa pętli „Chełm”
- przebudowa ulicy Witosa na długości 0,6 km (1 jezdnia z 2 pasami ruchu i poszerzeniami przy skrzyżowaniach)
- budowa węzła integracyjnego „Nowa Łódzka” z pętlą tramwajową, drogami dojazdowymi, dojściami dla pieszych peronem autobusowo – tramwajowym w celu połączenia komunikacji autobusowej z tramwajową. Na węźle wybudowany zostanie parking dla rowerów na ok. 250 miejsc oraz dwa parkingi dla samochodów ok. 180 miejsc. Zaprojektowano również budynek obsługi technicznej pętli budowę 7 przystanków tramwajowych wraz z wiatami.
- budowa linii dwutorowej długości ok. 2,9 km.
Łącznie zostanie wybudowane ok. 6, 7 km toru pojedynczego, 7 kompletów rozjazdów i 10 przejazdów torowo- drogowych o nawierzchni z płyt gumowych.
Powyższe zmiany w organizacji ruchu wymuszają modyfikację tras i rozkładów jazdy linii autobusowych 118, 155, 162, 164, 174, 175, 227, 255, 262, 295, N1, N4.
Przystanek „Kielecka” na ul. Warszawskiej w kierunku Łostowickiej / Witosa zostanie przeniesiony na ul. Warszawską, przed skrzyżowaniem z ul. Łódzką.
Funkcjonowanie przystanków „Wilanowska”, „Rogalińska” i „Płocka” na ul. Wilanowskiej w kierunku ul. Łódzkiej zostanie zawieszone.
Szczegółowowe informacje dotyczące przystanków i rozkładów jazdy znajdują się na stronie internetowej www.ztm.gda.pl
