Od 1 września wszystkie kasy w Biurach Obsługi Mieszkańców zostaną zamknięte. Taka decyzja Gdańskiego Zarządu Nieruchomości Komunalnych to efekt szukania kolejnych oszczędności w budżecie tej instytucji.
- Liczba bezpośrednich wpłat gotówkowych systematycznie spada, jeszcze kilka lat temu stanowiły one 70 proc. wszystkich wpłat. Spadek wpłat spowodowany jest wykupem kolejnych mieszkań oraz postępującą informatyzacją przelewów. Lokatorzy lokali użytkowych i mieszkalnych uważają przelewy internetowe za wygodniejsze i tańsze.
Nie jest tajemnicą, że tym, co przesądziło o odejściu kas do lamusa, był ich koszt eksploatacji. Według wyliczeń GZNK jest to 1 milion złotych rocznie. Suma ta obejmuje: płace dla kasjerek, ochronę fizyczną kas, koszty konwoju i opłaty obsługi bankowej.
Jak informują przedstawiciele GZNK, pieniądze uzyskane z tych oszczędności zostaną przeznaczone na remonty. „Lifting” czeka m.in. korytarze w blokach, którymi zarządza GZNK. Część środków zostanie też przeznaczona na remonty przystosowawcze mieszkań socjalnych.
Wszyscy, którzy nie posiadają osobistego konta internetowego, mogą wciąż dokonywać wpłat bezpośrednio w oddziałach banku obsługującego Gminę Miasta Gdańska.
Lista tych placówek wygląda następująco:
- Nowe Ogrody 8/12 (Budynek Urzędu Miasta Gdańska – Zespół Obsługi Mieszkańców nr 3),
- Partyzantów 74 (Zespół Obsługi Mieszkańców nr 1),
- Milskiego 1 (Zespół Obsługi Mieszkańców nr 2),
- Wały Jagiellońskie 14/16 (Oddział 267 i 447 Banku Millenium).
